További cikkeink a témában

Zsírvesztés aránya

zsírégető ampuh fogyás gyertya rd

Fogyni akar? A válasz: cardioedzés A mozgásformák közül a cardio gyakorlatoknak a zsírégetésen kívül az egészségre gyakorolt hatása zsírvesztés aránya figyelemre méltó. A fogyás viszonylag egyszerű és érthető alapelve a következő: égess el több kalóriát annál, mint amennyit a táplálékkal beviszel a szervezetedbe.

Felvétel Clean Egész testes húzások húzódzkodás variációk, invertált evezés Válaszd a nagy, összetett gyakorlatokat, még ha nem is fűlik hozzá elsőre a fogad, és a várt hatás nem marad el! Még pár gondolat a kardióról A fogyás során a cél a gyakorlatok "hatékonytalansága". Ez némi magyarázatra szorulhat: minél kevésbé hatékony egy gyakorlat kivitelezése, annál több zsírvesztés aránya kerül, annál több zsír ég el. Ez így már logikusan hangzik, igaz? A kardióhoz nagyon hamar hozzászokik és adaptálódik a szervezet, ezért egyre több és több kell ene belőle ugyanakkora hatás kiváltásához.

Nem kérdés, hogy idővel súlyt fogsz veszíteni. Ha mind e mellett az erőnléti edzés és egészséges táplálkozás kombinációját alkalmazzuk még hatékonyabb lehet a fogyás.

Amikor az emberek fogyásról beszélnek, a súlyt általában a zsírpárnákból szeretnék lefaragni, nem pedig az izomtömegből.

Viszont nem ért, ha tudjuk, hogyan is működik a szervezetünk a mozgás alatt. Rossz hírnek tűnik és sajnos igaz is, hogy szervezetünk általában a szénhidrátot és a zsírt egyszerre használja energiaforrásként egy időben. Felhasználásuk aránya ugyanakkor aktivitásunk pillanatnyi szintjétől és az oxigénellátástól függ.

férfi fogyókúra 50 felett jobb déli bálnák fogyás

Ha folyamatos testmozgást végzünk, és ettől pulzusunk és légzésritmusunk megemelkedik, akkor nő a zsírégetés aránya. A zsír elégetéséhez ugyanakkor megfelelő mennyiségű oxigén kell, tehát felhasználását az aerob mozgásformák segítik elő.

Zsírégetés és izomépítés: ez a tuti recept

Amennyiben a megterhelés túl nagy, és nem jutunk elegendő oxigénhez anaerob edzésformákakkor szervezetünk több szénhidrátot használ fel, mivel azt oxigén nélkül tejsavas erjesztéssel is fel tudja használni.

Cardio gyakorlat szobakerékpáron.

Illusztráció: Shutterstock Ha aerob tartományban szeretnénk maradni, olyan tempóban kell a zsírégető edzést végeznünk, hogy pulzusunk és légzésszámunk is megemelkedjen, de ne ziháljunk, ne kapkodjuk közben a levegőt, tehát megfelelő legyen az oxigénellátás.

A zsírégető edzést hetente legalább alkalommal végezzünk, legalább perc időtartammal, hiszen a szervezet aktivitási szintjének megemelkedéséhez, a jelentősebb zsírégetés megindulásához időre van szükség.

női legjobb fogyás kiegészítő zsírégetés alszik

Azt, hogy a pulzusunk megemelkedett-e és ha igen milyen mértékben azt saját magunknak is tudjuk ellenőrizni. Az átlagos nyugalmi pulzusszám körül van, az edzés alatti maximális pulzusszám megítélésében két tankönyvi megközelítés is létezik.

Az egyik legjobban elterjedt fogyókúrás tévhit, hogy a súlyleadáshoz egyszerűen kevesebbet kell enni. A mennyiségek helyett azonban a legtöbbször inkább az ételek megválogatásával van a probléma.

Az egyik szerint ból kell kivonnunk az zsírvesztés aránya, a másik szerint ból, és így kapjuk meg a percenkénti maximális pulzusszámot. Nem kell ahhoz feltétlenül edzőterembe mennünk, hogy cardo gépekhez jussunk, az otthoni szobakerékpár, lépcsőző-gép, esetleg elliptikus gépen vagy evező padon végzett mozgás rövid idő alatt megemeli a pulzust, amit érdemes mérni, és céljainknak erőnlét növelése, zsírégetés belőni az ideális percenkénti szívverést.